lördag, juni 13

livslust,

En stunds egoism, en presentation av mig själv. Jag heter Sofia, har bloggat så länge jag kan minnas egentligen. Det är mitt sätt att bearbeta känslor och händelser, och ger mig möjligheten att lämna de saker som tynger mig bakom mig. Jag har stora drömmar, och en vilja att uppfylla de. Första gången jag insåg att ville skriva var jag ungefär 12 år, och helt uppslukad av Harry Potter. Jag började skriva min första bok, en uppföljare till just Harry Potter om hans dotter Lily och använde all min tid till att skriva. Det var som magi, att få leva ut drömmar och uppleva äventyr och känna att man stod med tyglarna själv. Jag skrev ut skriv bok efter skriv bok, och jag minns hur hela min klass också vart farsiernad av de och tjatade på att få läsa mer. Sen skrev jag de på dator och skrev ut kapitel som andra kunde få läsa. Jag minns fortfarande hela boken i huvudet, jag kommer nog aldrig glömma. Sen kom dagen vi gick ut sexan, och min lärare satt längst fram i klassrummet och berättade att hon legat vaken hela natten och funderat på vad hon trodde vi skulle bli. Det var allt från jurister till artister till branmän - sen kom hon till mig och sa högt och tydligt att hon trodde jag skulle bli författare. Så är jag här flera år senare, långt ifrån den drömmen men påväg. Jag måste bara finna en väg dit. Men jag har under alla dessa år skrivit otroligt mycket matrial, mitt arkiv är enormt. Så nu när jag satt mig ner och börjat på min andra bok, känns det som att den skriver sig själv. Den är skriven för det enkla, för det vackra och för det oändliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar